Αθρόα ήταν η προσέλευση εκπαιδευτικών δημοσίων και ιδιωτικών νηπιαγωγείων καθώς και στελεχών τής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017 στην Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα: «Προτάσεις σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων στο Νηπιαγωγείο. Καλλιεργώντας τη δημιουργική και την κριτική ικανότητα». Την Ημερίδα διοργάνωσε η Εποπτεία των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και πραγματοποιήθηκε στους χώρους των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού.

Η έναρξη των εργασιών τής ημερίδας για τους 250 συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού με την ομιλία τής Επόπτριας των Αρσακείων Σχολείων τής Φ.Ε., κ. Βασιλικής Παπαπέτρου-Μουρσελά, η οποία απηύθυνε χαιρετισμό στους παρευρισκομένους και έθεσε τους γενικούς στόχους τής ημερίδας.

Στην πρώτη κεντρική ομιλία τής ημερίδας, ο Πρόεδρος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και καθηγητής Γλωσσολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης μίλησε με θέμα «Η σημασία τής προσχολικής εκπαίδευσης για την κατάκτηση τής γλώσσας». 

Στη δεύτερη κεντρική ομιλία τής ημερίδας ο κ. Ιωάννης ΠαρασκευόπουλοςΓενικός Γραμματέας τής Φ.Ε., καθηγητής Ψυχολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, μίλησε με θέμα «Ψυχολογικά προβλήματα παιδικής ηλικίας: ΤΙ είναι, ΓΙΑΤΙ γίνονται και ΠΩΣ γίνονται; Η ψυχοπαιδαγωγική διαχείρισή τους στο σχολείο και στην οικογένεια».

Ακολούθησαν πέντε παράλληλες εισηγήσεις-εργαστήρια με οργανωμένες βιωματικές δραστηριότητες στην Α’ ζώνη, όπου διακεκριμένοι επιστήμονες στον χώρο τής εκπαίδευσης παρουσίασαν πολύ ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες εκπαιδευτικές προτάσεις. Στο 1ο εργαστήριο η καθηγήτρια τού Τ.Ε.Α.Π. Η κ. Αγγελική Γιαννικοπούλου μίλησε με θέμα «Από το κείμενο στο βιβλίο αντικείμενο: Τα “περίεργα” εικονογραφημένα βιβλία» και στο 2ο εργαστήριο η κ. Μαρία Σφυρόερα, επίκουρη καθηγήτρια τού Τ.Ε.Α.Π.Η. μίλησε με θέμα «Δίνοντας χώρο και χρόνο σε όλα τα παιδιά. Η πρόταση τής διαφοροποιημένης παιδαγωγικής». «Παρατηρώ και πειραματίζομαι “όπως Παίζω”» ήταν ο τίτλος τού 3ου εργαστηρίου, το οποίο παρουσίασε ο καθηγητής τού Π.Τ.Δ.Ε., κ. Γεώργιος Καλκάνης, ενώ στο 4ο εργαστήριο η κ. Ουρανία Κούβου, μέλος Ε.Ε.Π., μίλησε με θέμα «Διδασκαλία σχεδίου στην προσχολική ηλικία: Σχέδιο διαπραγμάτευσης». Τέλος, στο 5ο εργαστήριο, η κ. Φίλια Δενδρινού, θεατρολόγος – θεατροπαιδαγωγός, μίλησε με θέμα «Θέατρο και δημιουργική αφήγηση στο Νηπιαγωγείο». 

Στη Β’ ζώνη οι νηπιαγωγοί είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε πέντε παράλληλες εισηγήσεις-εργαστήρια. Στο 1ο εργαστήριο η καθηγήτρια Τ.Ε.Α.Π.Η. τού Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κ. Λουκία Μπεζέ, μίλησε με θέμα  «Με την “Πινακωτή” για την ανάγνωση και τη γραφή», ενώ στο 2ο εργαστήριο ο κ. Γιώργος Γεωργουλέας, ψυχολόγος και μέλος των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φ.Ε., ανέπτυξε το θέμα «Δημιουργική σκέψη: Το νηπιαγωγείο ιδανικός χώρος για την καλλιέργειά της». Στο 3ο εργαστήριο ο επίκουρος καθηγητής τού Τμήματος Επιστημών τής Προσχολικής Αγωγής και τού Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού τού Πανεπιστήμιο Αιγαίου κ. Γιάννης Παπαδάτος πραγματεύτηκε το θέμα «Μονοπάτια ποίησης στο νηπιαγωγείο». Στo πλαίσιo τού 4ου εργαστηρίου, ο κ. Άρης Μαυρομμάτης, μαθηματικός, διδάσκων-ερευνητής στο Τμήμα Εικαστικών-Εφαρμοσμένων Τεχνών τού Πανεπιστημίου Δυτικής Mακεδονίας μίλησε με θέμα «Ανακαλύπτουμε τη συμμετρία μέσα από την τέχνη». Τέλος, στο 5ο εργαστήριο, η κ. Ζαμπέλ Μουρατιάν, εκπαιδευτικός − μουσειολόγος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης τού Ελληνικού Παιδικού Μουσείου, ανέπτυξε το θέμα «Παίζοντας στο μουσείο: Βασικές αρχές τής εκπαίδευσης στο μουσείο».

Και στα δέκα εργαστήρια, το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων και παρατηρητών ήταν αμείωτο λόγω των ιδιαίτερα πρωτότυπων ιδεών και προτάσεων των εισηγητών που έδωσαν αφορμή για συζητήσεις, προβληματισμό, συνεργασία και διάθεση εφαρμογής των προτάσεων αυτών στις τάξεις τους με τους μαθητές τους. Σε κάθε εργαστήριο οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε ουσιαστικό και ιδιαίτερα γόνιμο διάλογο -υπό τον παιδαγωγικό και επιστημονικό συντονισμό των Σχολικών Συμβούλων- τόσο με τον/την εισηγητή/τρια, όσο και με τους συναδέλφους τους από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία προκειμένου να αλληλεπριδράσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να επιλύσουν τις απορίες τους.

Τα δέκα παράλληλα βιωματικά εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν υπό τη γενική εποπτεία τής Επόπτριας των Σχολείων τής Φ.Ε. κ. Βασιλικής Παπαπέτρου-Μουρσελά, τής Αναπληρώτριας Συντονίστριας Συμβούλου τής Φ.Ε. κ. Σοφίας Σταθοπούλου, τής Συντονίστριας Θεωρητικών Μαθημάτων Πρωτοβάθμιας τής Φ.Ε. κ.  Αθηνάς Μακροπόδη  και των Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής (αλφαβητικώς) κ. Παναγιώτας Αρβανίτη-Παπαδοπούλου, Ευφροσύνης Βαγή-Σπύρου,  Κατερίνας Καζέλα, Ιουλίας Κασσαβέτη, Ελένης Μουσένα, Γεωργίας Παύλου, Σοφίας Περδικάρη, Βαρβάρας Πρεβεζάνου, Μαρίας Σαλαγιάννη και Ιωάννας Σέργη.

Σε κλίμα ιδιαίτερα ευχάριστο και φιλικό, όλοι οι εισηγητές/τριες καταχειροκροτήθηκαν με ενθουσιασμό από τις νηπιαγωγούς και τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συνεχάρησαν το προσωπικό των Αρσακείων Σχολείων για την άψογη διοργάνωση μιας -τόσο υψηλού επιπέδου- επιμορφωτικής ημερίδας για την Προσχολική Αγωγή. 

{gallery}hmerida-2017/photos_18022017:::1:2{/gallery}